nidec_cover
28/10/2023 nga Joer.al 0 Komente

Nidec dhe Renesas njoftojnë zhvillimin e përbashkët për automjetet elektrike

Një motor tërheqës i automjeteve elektrike dhe elektronika e fuqisë do të integrohen në gjeneratën e ardhshme E-Axle (sistemi X-in-1). Për të zhvilluar zgjidhje gjysmëpërçuese për gjeneratën e ardhshme të E-Axle (sistemi X-in-1) për automjetet elektrike (EV), i cili kombinon një motor lëvizës dhe elektronikë të fuqisë, Nidec Corporation dhe Renesas Electronics Corporation kanë zgjedhur të bashkëpunojnë. Automjetet moderne elektrike përdorin një komponent 3-në-1 të njohur si E-Axle, i cili kombinon një motor, një inverter dhe një kuti ingranazhi (kuti ingranazhi). Për të arritur performancë dhe efikasitet të lartë, si dhe përmasa dhe peshë të vogël, kosto më të ulëta dhe për të përshpejtuar zhvillimin e automjeteve, automjetet elektrike integrojnë gjithashtu kontrolle elektronike të energjisë, si konvertuesit DC-DC dhe karikuesit në bord (OBC). Prodhuesit e automjeteve elektrike në vendet e zhvilluara si Kina kanë krijuar një platformë X-in-1 që kombinon disa veçori, duke përshpejtuar adoptimin në modele të shumta makinash.

Cilësia e makinave nuk mund të mbahet në një nivel të lartë kur X-in-1 bëhet më kompleks dhe kombinon më shumë funksione. Për të garantuar sigurinë e automjeteve, është thelbësore të zhvillohet teknologjia parandaluese e sigurisë, si aftësitë diagnostikuese dhe parashikimi i defekteve. Për të kapërcyer këtë problem, të dy kompanitë vendosën të kombinojnë teknologjitë e tyre për të zhvilluar një provë koncepti (PoC) për sistemin jashtëzakonisht të besueshëm dhe me performancë të lartë X-in-1. PoC mundëson që sistemi X-in-1 të ketë një dizajn më kompakt, peshë më të lehtë, çmim më të ulët dhe performancë dhe efikasitet më të mirë në klasë. Kompanitë planifikojnë të lëshojnë provë fillestare të konceptit (PoC) deri në fund të vitit 2023. Ai do të përmbajë një sistem 6-në-1 me konvertues DC-DC, OBC, njësi të shpërndarjes së energjisë (PDU), motor, inverter dhe kuti ingranazhi. Përveç komponentëve të tjerë, Nidec dhe Renesas do të prodhojnë një PoC shumë të integruar X-in-1 me një sistem të menaxhimit të baterive (BMS) në 2024. Prova e dytë e konceptit do të zëvendësojë GaN (nitrit galium) për komponentët e fuqisë DC-DC dhe OBC të PoC-së së parë, për të reduktuar më tej madhësinë dhe koston. GaN performon shkëlqyeshëm në aplikacionet me frekuencë të lartë.

energjia.elektrike
31/10/2022 nga Joer.al 0 Komente

Çfarë është rryma elektrike

Nëse afrohen dy përçues të ngarkuar, ndërmjet të cilëve ka një diferencë potenciale, nga përcjellësi me potencial më të ulët prodhohet një rrjedhë e ngarkesave elektrike negative drejt përcjellësit me potencial më të lartë (ose një rrjedhje e ngarkesave elektrike pozitive në drejtim të kundërt). Rrjedha e ngarkesave elektrike përbën rrymën elektrike dhe ka për qëllim rivendosjen e ekuilibrit elektrik ndërmjet dy përçuesve; kjo rrjedhë ndalet kur të kenë arritur të njëjtin potencial.

Ngarkesat elektrike në lëvizje mund të jenë të natyrës së ndryshme. Tek lëngjet dhe gazrat rryma elektrike përbëhet nga ngarkesa pozitive dhe negative (jonet pozitive dhe jone negative), ndërsa te përçuesit metalikë rryma është vetëm për shkak të ngarkesave negative, elektroneve. Sipas konventës, drejtimi pozitiv i rrymës elektrike është ai në të cilin lëvizin ngarkesat pozitive, prandaj rryma shkon nga pikat me potencial më të lartë drejt atyre me potencial më të ulët. Në përçuesit metalikë (më të përdorurit), në të cilët lëvizin vetëm elektronet, drejtimi i tyre është pra në kundërshtim me drejtimin konvencional të rrymës.

Intensiteti i rrymës elektrike I përcaktohet si raporti ndërmjet sasisë së ngarkesës

Q që kalon nëpër një seksion të përcjellësit dhe intervali kohor

t në të cilën ndodh kalimi:

Intensiteti i rrymës është një sasi skalare dhe njësia e saj matëse është amperi (simboli A) për nder të fizikantit francez André Marie Ampère (1775-1836); 1 amper përkufizohet si intensiteti i një rryme që bart, përmes seksionit të përcjellësit, ngarkesën prej 1 kulomb në 1 sekondë:

Rryma elektrike mund të ndryshojë nga momenti në moment; kur është me një drejtim dhe intensiteti i tij mbetet konstant me kalimin e kohës, rryma quhet e vazhdueshme; nëse intensiteti dhe drejtimi ndryshojnë periodikisht me kalimin e kohës, rryma thuhet se është e alternuar.

ngarkesa-elektrike
31/10/2022 nga Joer.al 0 Komente

Ngarkesa elektrike

Ngarkesa elektrike, si çdo sasi tjetër fizike, është e matshme, domethënë është e mundur të përcaktohet se sa ngarkesë elektrike ka një trup i ngarkuar në bazë të një njësie ngarkese. Në Sistemin Ndërkombëtar njësia e matjes së ngarkesës elektrike është kulombi (simboli C), i quajtur sipas fizikanit francez Charles Augustin Coulomb (1736-1806). Kulombi përcaktohet duke u nisur nga rryma elektrike (e përbërë nga lëvizja e urdhëruar e ngarkesave elektrike) dhe është e barabartë me ngarkesën që kalon në 1 sekondë nëpër seksionin e një qarku të përshkuar nga një rrymë prej 1 amper (A), njësia e matja e rrymës.

Për momentin jemi të interesuar të përcaktojmë vlerën e ngarkesës elektrike më të vogël ekzistuese, atë të elektronit, e cila tregohet me dhe është:

Të gjitha ngarkesat e tjera elektrike, ekzistuese në natyrë ose të prodhuara artificialisht, janë shumëfisha të ngarkesës së elektronit, e cila për këtë arsye quhet edhe ngarkesë elektrike elementare (ngarkesa elektrike e elektronit është pra jashtëzakonisht e vogël dhe për këtë arsye nuk është u zgjodh si njësi matëse e ngarkesës elektrike; sasia e ngarkesës së prodhuar nga një rrufe është për shembull 10 C, që do të korrespondonte me 1020 herë ngarkimin e elektronit).

Ngarkesa elektrike ruhet

Në analogji me atë që është parë për masën dhe energjinë, ekziston gjithashtu një ligj i ruajtjes së ngarkesës elektrike: në një sistem fizik të izoluar, sasia totale e ngarkesës elektrike mbetet e pandryshuar me kalimin e kohës, edhe kur ngarkesat elektrike shkëmbehen midis pjesëve të sistemi (d.m.th. në një sistem të izoluar nuk krijohen ngarkesa elektrike, por këto kalojnë nga një trup në tjetrin, duke u ruajtur në sasi). Kur fërkojmë një shufër qelqi me një leckë leshi, shufra është e ngarkuar pozitivisht, por elektronet e tepërta kalojnë në leckë, e cila ngarkohet negativisht: ngarkesa totale elektrike e sistemit shufër-leckë ruhet, domethënë mbetet e pandryshuar. .

Ligji i ruajtjes së ngarkesës duhet të zbatohet edhe në nivelin e atomit: prandaj, kur një grimcë e ngarkuar negativisht prodhohet në një reaksion atomik ose bërthamor, duhet të prodhohet edhe një ngarkesë pozitive.

2022-GMC-Hummer-EV-Truck-Left-
23/11/2021 nga Joer.al 0 Komente

Gjergji Shaska, shqiptari që është pjesë e projektimit të Hummer-it elektrik

Pozicioni i Gjegj Shaska  në General Motors është Electrification System Architect. Specialiteti i tij është në projektimin e Electric Powertrain, që përfshin Lithium-Ion bateri dhe transmisionin elektrik. Në një makinë të zakonshme, këto pjeseë janë Motori dhe Transmisioni. Gjergji është përgjegjës për sistemet e kontrollit dhe integrimit në makinë të baterisë dhe motorave elektrikë. Hamer EV ka një bateri prej 200 kWh, që me një karikim, ka një autonomi prej më shumë se 550 km. Gjithashtu ka dy motora elektrikë mbrapa dhe një përpara që së bashku i japin një fuqi prej 1000 hp. Hamer EV arrin shpejtesinë 0-100 km/orë në më pak se 3 sekonda. Është një makinë e mrekullueshme dhe ndihem shumë krenar që jam pjesë e grupit të inxhinierëve që e kanë projektuar. Vetë Presidenti i SHBA-së, Joe Biden,  ka bërë një xhiro me një veturë Hummer elektrik.

Në një intervistë të dhënë për media shqiptare, Gjergji ka dhënëmesazh për të rinjtë shqiptarë:

Nëse keni dëshirë të krijoni një të ardhme të suksesshme në Amerikë, mundësia më e mirë është shkollimi në degët e inxhinierisë elektronike dhe informatikës. E ardhmja është në teknologji dhe këto do të jenë degët më të kërkuara në të ardhmen në Amerikë

ligjiohm
04/11/2021 nga Joer.al 0 Komente

Tensioni, Rryma dhe Rezistenca, Ligji i Omit

Vetitë themelore të energjisë elektrike janë:

Tensioni: sa më i lartë të jetë tensioni, aq më i lartë do të jetë kaskada. Tensioni matet në Volt.

Intensiteti i rrymës: sa më i lartë të jetë intensiteti i rrymës, aq më e gjerë do të jetë kaskada. Intensiteti, nga ana tjetër, matet në Amper.

Rezistenca: Tkurrja e tubit që ka funksionin e kufizimit të kalimit të rrymës;

Këto tre koncepte janë të lidhura me një LIGJ: ligji i ohmit.

Për të shqyrtuar këto koncepte, imagjinoni të fryni në një tubë. Ajri e shtyn lëngun që del nga ana tjetër.

Prandaj kemi frymën, ujin, tubin, trashësinë e tubës që na lodh.

Fryma është tensioni elektrik, i cili e shtyn ujin në tubë. Ashtu si qeliza apo bateria që “fryn” duke i shtyrë elektronet në përcjellës; (Tension V)
uji është bashkësia e elektroneve, pra është sasia e rrymës. Sa më shumë ujë të ketë, aq më i rëndësishëm do të jetë efekti elektrik përfundimtar; (intensiteti aktual I)
kashta përfaqëson telin elektrik;
trashësia e kashtës është rezistenca elektrike. Sa më i ngushtë të jetë, aq më pak elektrone kalojnë. (Rezistenca R)

Ligji i Omit

Ligji i Omit thotë se rryma nepër një përçues në mes të dy pikave është proporcional me tensionin në mes të këtyre dy pikave.