bicikleta-e-pare-shpikur
19/11/2021 nga Joer.al 0 Komente

Kush e shpiku biçikletën?

Në qershor të vitit 1817, doli një mjet me dy rrota që do të ndryshonte përgjithmonë botën e transportit (dhe më gjerë). Por cila është historia dyqindvjeçare e biçikletës?

Biçikleta është 204 vjeçe, në fakt në 2017-ën ajo ka shuar dyqind qirinjtë e parë dhe kështu feston një histori magjepsëse që ka ndryshuar vetë konceptin e udhëtimit në rrugë. Që nga dita kur u shpik, biçikleta është futur dalëngadalë në jetën tonë të përditshme, duke u bërë objekt i përdorimit të përbashkët në të gjitha vendet e botës.

Po kush është origjina?

Përfaqësimi i parë i një automjeti që i ngjan biçikletës moderne mund të gjurmohet, si gjithmonë kur përfshihen shpikjet, tek i madhi Leonardo Da Vinci.
Në një nga vizatimet e tij të vitit 1490 që gjendet në Codex Atlanticus, që ka një “makinë” me dy rrota, një bosht druri që i mban ato së bashku, një timon dhe një lloj zinxhiri që lidh pedalet me rrotën e pasme.

Si zakonisht, Leonardo e kishte parë mirë, por shpikja e një biçiklete të aftë për t’u përdorur nuk arriti deri në qershor 1817 falë baronit gjerman Karl von Drais.

Babai i biçikletës moderne!

Shpikja e Baronit u quajt Laufmachine (fjalë për fjalë: “makinë garash”). Në Francë, kjo biçikletë primitive u quajt, për nder të shpikësit të saj, “draisienne”. Në Itali, megjithatë, automjeti i ri u shfaq në Milano në 1819 me emrin draisina.

Biçikleta e parë në Shkodër, në qytetin e biçikletave.

Ishte viti 1907 kur konsulli i nderit i Suedisë në Shkodër, solli një biçikletë, por e pati mjaft të vështirë të pedalonte në Shkodër, sepse edhe vetë doganierët nuk e njihnin “atë soj hallati” siç e cilësonin asokohe. Por nëse asokohe pakkush e njihte biçikletën si mjet lëvizës, tanimë mund të thuhet se biçikleta është pjesë e pandarë e çdo familje shkodrane. Aq sa mund të thuhet se Shkodra lë pas dhe disa nga qytetet e Europës Perëndimore për frekuencën e përdorimit të biçikletës.